Гостьові майданчики для паркування: альтернативи для вдосконалення ситуації

Сьогодні в багатьох історичних містах актуальною є проблема якісного регулювання гостьових майданчиків. Мова йде про потребу готелів, магазинів, ресторанів, кафе тощо у майданчиках для паркування, що виділені для потреб їхніх працівників та відвідувачів.

Відповідно до поширеної практики така потреба забезпечується шляхом надання окремим організаціям за їхнім зверненням земельних ділянок в оренду рішенням сесії міської ради. Проте регулюванням не передбачено параметрів таких ділянок, детального порядку їх надання, дій у випадку наявності кількох претендентів на одну ділянку, засобів забезпечення виключного права орандаря на паркування на цій ділянці тощо. Рішення про надання ділянки в оренду приймається колегіально, що призводить до надання або ненадання ділянок окремим організаціям без достатніх підстав.

Крім того, відсутні чітко визначені критерії доцільності надання таких ділянок, оскільки подібна практика призводить до зменшення місць для паркування для інших осіб.

Спробуємо проаналізувати можливі альтернативи регулювання.

Оцінка альтернатив з регулювання гостьових майданчиків дозволяє зробити висновок про необхідність пошуку компромісу між інтересами органів влади, громадянами та суб’єктами господарювання. Так, альтернатива 1 віддає перевагу інтересам громадян, а 2, 3 і 4 – суб’єктам господарювання. При цьому останні також не однорідні. Це готелі з власними майданчиками для паркування і без, магазини, ресторани, оператори паркування тощо. І, якщо альтернатива 2 більше спрямована на задоволення інтересів кафе/магазинів, то 3 і 4 – готелів у центральній частині міста, що потребують місць для паркування. Витрати інших суб’єктів господарювання і громадян при цих альтернативах (3 і 4) непомірно зростають за відсутності компенсаційних механізмів (ціна оренди не покриває таких витрат).

Таким чином, альтернатива 2 є найбільш обґрунтованою.

Наші пропозиції.

Органам місцевого самоврядування слід припинити практику передання земельних ділянок окремим організаціям в оренду для паркування автомобілів працівників/клієнтів. Можливість висадки пасажирів чи вивантаження товару слід забезпечувати шляхом виокремлення місць, де дозволена зупинка (не стоянка) транспортних засобів. З метою корисного збільшення людських потоків біля магазинів, ресторанів, кафе доцільно ввести регулювання про заборону паркування на безпосередньо розміщених майданчиках тривалістю понад дві години.