Школа управління УКУ відсвяткувала свою третю річницю і презентувала новий проект

24 лютого Школа управління УКУ відсвяткувала свою третю річницю. І четвертий рік успішної роботи розпочали із презентації нового проекту “SPM Talks”. Проект передбачає цілу серію подібних інформативних заходів, які підніматимуть суспільно важливі теми.

Темою першої дискусії була «Соціальна відповідальність в умовах суспільної трансформації». Що ж насправді означає концепція «соціальна відповідальність» і чому в наш час підприємцям необхідно займати активну соціальну позицію та сприяти вирішенню гострих соціальних проблем; про успішне впровадження корпоративної соціальної відповідальності дізнавалися від учасників дискусії.

Сергій Трухімович, креативний самурай, який знає багато про соціальну відповідальність, викладач Школи журналістики УКУ на програмі Медіакомунікацій. На дискусії розповів про соціальну відповідальність для управління репутацією

“В Європі соціальна відповідальність бізнесу – тренд, і цей тренд буде приходити й в Україну. Мені подобається реклама і найбільше люблю бачити в рекламних повідомленнях тренди, які говорять про стан речей в цілому бізнесі. It’s never just business – ключове слово для бізнесу.

Трансформації суспільства є такими, що ми отримуємо засоби спілкування, які інколи «змазують» різницю між життям і роботою, між відпочинком і роботою. Ми маємо розуміти, що робота – це життя, і навпаки. Ми живемо у суспільстві, коли наша участь у певних проектах передбачає трохи більше, ніж просто заробляння бабла. Бізнес починає набирати «людського» обличчя. Настала епоха бути брендом, і щоб почати ним бути потрібно в покупцях бачити людей. Як не дивно, допоможе в цьому саме соціальна відповідальність. Коли ми прагнемо бути брендом та існувати в певному середовищі – цим самим даємо людині свою місію та емоцію. Маркетинг має заходити у наш соціальний простір та взаємодіяти з людьми, пропонувати моделі соціально відповідальної позитивної поведінки або ж пропонувати вирішувати наші соціальні проблеми. Ми робимо добру справу – вона конвертується  в нашу репутацію, ми управляємо нею – здобуваємо авторитет у суспільстві – репутація дає можливість більше продавати.”

 

Мирослав Карпінський, співзасновник Фонду Карпінських (м. Стрий, Львівська область)

“Велика частина нашого бізнесу розташована у м. Стрий, де проживає вся родина. Наша сім’я завжди допомагала: грошима, ліками, підтримкою. Тимчасове полегшення – не є вирішенням проблеми. І наступив момент, коли зрозуміли, що надання одноразової допомоги не є надто ефективним інструментом вирішення проблеми.

Фонд Карпінських, як організація, був заснований досить давно, але повноцінно почали працювати, коли переосмислили свою діяльність. Місія фонду – розвивати м. Стрий, морально та матеріально допомагати талановитій молоді, громадським організаціям. Ми розуміємо, що не потребують допомоги люди, які є самодостатніми, де живе самостійність та відповідальність – нема потреби в блогодійності. Тому покладаємо свої сили на виховання саме таких стриян. Щоб виховати таких особистостей, у 2017 році запустили проект «Моя перша стипендія» для учнів 9 класів м. Стрий. Це проект, де школярі можуть отримувати грошову винагороду за свою активність, успішність в школі та бажання розвиватись. Перші 11 стипендіатів відкрили нам очі на світ своєю впевненістю та оптимізмом. Вони чітко показали, що ми рухаємось у правильному напрямку.”

 

Галина Польова, директорка з персоналу мережі аптек “DS”

“Ми не випадково тут, адже давно співпрацюємо з УКУ, маємо гарні традиції, напрацьовані у соціальній відповідальності і навчанні. Починали свою роботу з репутації та довіри, для нас це було найважливіше. У напрямі соціальної відповідальності мережа аптек “DS” намагається систематизовано інвестувати кошти.

Мережа аптек “DS” причетна до відновлення архітектурної історичної пам’ятки. У центрі Львова, на пл. Соборній, 1, створили інтерактивний музей «Таємна аптека». Ми маємо можливість надавати безкоштовні відвідування для дітей з різними вадами, для прикладу там є шрифт Брайля. Також проводимо безкоштовні уроки для дітей зі  шкіл Львова і не тільки.

Проводимо просвітницьку роботу для населення – власний телепроект «Раціональне вживання ліків».

Інвестуємо в освіту та знання – персональні стипендії для кращих студентів-фармацефтів Львівського національного медичного університету та студентів УКУ.

З 2013 року активно співпрацюємо із Школою біоетики УКУ. Біоетика – наука, яка вивчає допустиме втручання медицини у життя людини. І саме наша діяльність найближче стоїть до того. Школа біоетики розробила для нас спеціальний курс для фармацефтів, ми маємо надзичайно позитивні результати. Школа має важливий вплив на етику провізора загалом.

Систематично займаємось волонтерством – виготовляємо та передаємо енергетичні батончики для українських військових на Схід. Цільовою благочинністю через партнерство, яку ми проводимо є «Фундація духовного відродження» – це забезпечення карток на знижку для воїнів АТО, фінансова підтримка шпиталю Митрополита А. Шептицького.”

 

Катерина Ковалюк, керівниця служби корпоративних комунікацій компанії “Kormotech”

“Соціальна відповідальність починається не з класних проектів, а з компанії, її прибутковості, офіційного працевлаштування людей, які є в команді, з гарного сусідства та надійного партнерства.

В 2013 році ми обрали собі 2 вектори руху: розвиток культури (займатися просвітництвом) та допомагати долати певні соціальні виклики. У тому ж році заснували ініціативу «Візьми собаку на роботу». Тепер участь в ній беруть 50 компаній зі всієї України.

Під час подій на Сході почали допомагати кормом для тварин, які залишалися покинутими і взяли відповідальність підняти це питання в українському суспільстві та закордоном. Тому створили блог «Не залишай нас в АТО». За цей час вдалося передати 140 тонн корму і врятувати сотні чотирилапих життів. Цей проект сильно акумулював нас і гарно підняв цю тему у суспільстві.

Ми придумали інструмент зміни статусу чотирилапих – статус компаньйона в українському суспільстві. Це реалізувалось на створенні мобільного ресторану для собак. Також допомогли збудувати 2 тренувальні вигульні майданчики: один у Львові, другий в Києві. Системно допомагаємо притулкам, адже постійно забезпечуємо харчуванням котів та собак ЛКП «Лев». Під час спільної роботи з ЛКП «Лев» задумались над питанням, чому кількість безпритульних тварин збільшується і зрозуміли, що потрібно більше комунікувати. Так народилась ідея проекту «Маленький принц. Львів, що любить тварин». Це проект гуманної освіти серед учнів шкіл.

Якщо людина має повагу до тварини, до меншої слабшої від себе істоти, розуміє її емоції, то це обов’язково конвертується на стосунки з людьми. І це гарна тема, щоб до дітей та дорослих, зокрема, промовляти про цю гуманність.”

 

Марія Тищенко, керівниця ГО «Поруч», викладачка КНЕУ ім. В. Гетьмана, випускниця Академії лідерства для розвитку

“Ми реалізовуємо багато соціальних проектів. Часто залучаємо кошти від бізнесу, але дуже часто бізнес думає, що він не соціально відповідальний і своїми проектами ми робимо його таким.

Проводимо Школу волонтера, яка спонукає молодь робити добрі справи.

Їздимо в дитячі будинки з метою розповісти, які взагалі існують професії, що можна в житті робити, а старшокласників-вихованців інтернату готуємо до ЗНО. У нас є соціально відповідальна студента, яка має свій власний бізнес – пекарню, і разом із дітками на одній зустрічі пекли печиво.

Працювали по проекту згуртування громад у партнерстві з Міжнародною організацією з міграції. Разом із громадою прописували заходи і реалізовували їх. Соціальна відповідальність бізнесу тут в тому, що  залучали місцевий бізнес фінансово супроводжувати ці проекти далі.

Наш принцип – це міжпоколіннєва інтеграція, тому втілюємо проекти для людей похилого віку, людей з інвалідністю. Ми є співорганізаторами «Стратегії фірми» – онлайн платформи. Щоб вона функціонувала, долучали бізнес. Програма готує середній клас бізнесменів майбутнього”.

На дискусії волонтер зі Швеції Юстина розповіла, що буває не тільки соціально відповідальний бізнес, а й соціально відповідальна громада. Такий приклад є на Півночі Швеції, у маленькій громаді. Створення ГО у невеликій за чисельністю місцевості допомогло економічно підтримувати містечко, створити музей модерного мистецтва (найменшого у Швейцарії), відкрити ресторан та акумулювати гроші на місцях.

Варто пам’ятати, що середовище формує те, що наповнює контент. Від нас та нашої соціальної відповідальності прямо пропорційно залежить контент нашого суспільства.