Спеціальний курс для українських парламентарів та представників уряду з вирішення проблем державної політики

Стенфордські викладачі на чолі з Френсісом Фукуямою навчатимуть народних депутатів та представників уряду на навчальній програмі “Спеціальний курс для українських парламентарів та представників уряду з вирішення проблем державної політики” 9-11 листопада в м.Києві.

Семінар розроблений для навчання учасників у сферах ефективного врядування, демократичного розвитку та верховенства права, щоб надати змогу приватному сектору відігравати більшу, конструктивнішу роль як сили для економічного зростання та розвитку.

Основним принципом цієї програми є те, що реформа політики не схожа на інженерні чи інші технічні сфери, які мають дискретні навички та чіткі, оптимальні рішення. Натомість успішні реформатори повинні бути політично обізнаними та зважувати широкий спектр факторів, які впливають на результати політики. Наприклад, вони повинні чітко розуміти економічні, фінансові, політичні та культурні реалії, характерні для кожної країни. Найголовніше, щоб вони мали розуміння того, як встановлювати пріоритети, послідовно діяти та створювати коаліції.

Ця навчальна програма розроблена для того, щоб надати учасникам аналітичну основу для формування цих лідерських здібностей та ефективної роботи в несприятливих умовах. Вона навчає ретельно відібраних учасників як бути лідерами реформ, просуваючи обґрунтовану публічну політику у складних та суперечливих умовах.

Основою цієї програми є «кейс-метод» – техніка навчання шляхом аналізу подій, що відбулися. Вона дозволяє учасникам отримати реалістичне розуміння ролей, обов’язків та аналітичних навичок, необхідних для осіб, які приймають рішення, а також розуміння напруги, яка може виникнути між різними зацікавленими сторонами з різними цілями. Кейси, які викладатимуться на цьому курсі висвітлюють як політичні виклики, так і аналітичні завдання, з якими стикаються урядовці різних країн, які відповідають за вироблення політики. Кожний кейс представлений з точки зору практика – як правило, урядовця – який відігравав центральну роль у процесі вироблення політики. Вивчаючи кейс, учасники навчання мають взяти на себе роль головного аналітика/особи, яка приймає рішення, і повинні ретельно проаналізувати проблему, визначити та оцінити шляхи її вирішення та прийняти обґрунтоване рішення щодо того, чи слід продовжувати, і якщо так, то як саме. Кейс-метод – це активний підхід до навчання. Замість того, щоб слухати лекції професорів (тобто пасивного навчання), від учасників очікується активна участь у структурованому обговоренні кейсу на чолі з професором.

Ми радо підтримали ідею проведення навчання для українських парламентарів, оскільки Україна є пріоритетним партнером не лише для Стенфорду, але і США, – розповів Френсіс Фукуяма, директор Центру демократії та верховенства права Стенфордського університету. – Зараз країна переживає унікальний момент, який рідко зустрінеш в інших розвинених демократіях, коли більша частина парламенту – це нові обличчя. Це величезна можливість для країни, і велика відповідальність для молодих політиків, саме тому ми з задоволенням поділимося досвідом та найкращими практиками, які спрацювали в світі”, – додав він. 

Семінар організований спільними зусиллями Центру демократії, розвитку і верховенства права Стенфордського університету, випускників програми Ukrainian Emerging Leaders Івана Примаченко та Олександри Устінової, платформи Prometheus, Школи публічного управління Українського католицького університету і Центру міжнародного приватного підприємництва.

За словами випускника Стенфордської програми Ukrainian Emerging Leaders та співзасновника Prometheus Івана Примаченка: «Френсіс Фукуяма і Стенфорд, які готують новообраних українських депутатів – безпрецедентна подія, яка не тільки покращить якість роботи парламенту, але й стане позитивним інформаційним приводом про Україну в світових ЗМІ. Ніхто в світі такого ще не робив».

За словами випускниці Стенфордської програми Ukrainian Emerging Leaders та народного депутата України Олександри Устінової:  “Стенфордська навчальна програма дасть унікальний досвід таким як я молодим парламентарям, оскільки вони отримають не лише знання про найкращі практики світу в розбудові державності, але й матимуть нагоду порадитися щодо конкретних кейсів України з видатним професором Фукуямою та іншими викладачами Стенфордського університету”.

Участь в навчальній програмі зможуть на конкурсній основі взяти до 50 народних обранців від будь-якої політичної партії та представників уряду (міністрів, заступників міністрів, керівників директоратів, керівників депаратаментів міністерств), що володіють англійською мовою і не знаходяться під санкціями США.

Зацікавлені кандидати мають повинні зареєструватися за ПОСИЛАННЯМ. Кінцевий термін подачі заявки: 1 листопада 2019 р.

Семінар відбудеться завдяки підтримці Посольства США в Україні, Міжнародного Фонду «Відродження», Center for International Private Enterprise, MacPaw і Astem Foundation

Викладачі

Френсіс Фукуяма

Френсіс Фукуяма займає посаду старшого наукового співробітника, засновану на честь Олівера Номелліні, Інституту міжнародних досліджень Фрімена Сполі, є директором Центру демократії, розвитку та верховенства права Стенфордського університету, а також почесним професором Департаменту політичних наук. В минулому працював у Школі перспективних міжнародних досліджень Пола Нітце при Університеті Джонса Хопкінса.

Д-р Ф. Фукуяма написав багато праць, що стосуються питань демократизації і міжнародної політичної економії. Його книга «Кінець історії і остання людина», опублікована в 1992 році, уже видана понад 20 мовами. Його остання книга – «Політичний порядок та політичний занепад: від промислової революції до глобалізації демократії».

Д-р Ф. Фукуяма є головою редакційної ради газети «Американський інтерес» («The American Interest»), яку він допоміг заснувати в 2005 році. Протягом 2001-2004 років був членом Президентської ради з біоетики. Він є членом Ради керуючих Вищої школи RAND ім. Ф. Парді, Американської асоціації політичних наук, Ради з міжнародних відносин і Альянсу Волкера.
Д-р Ф. Фукуяма отримав ступінь бакалавра мистецтв в Корнельському університеті, і здобув ступінь доктора філософії з політичних наук (Ph.D.) у Гарварді. Він був членом Департаменту політичних наук в корпорації RAND, і двічі працював у якості члена Апарату планування політики Державного департаменту США.

 

Ерік Дженсен

Ерік Дженсен проводить спільні зустрічі в Центрі з питань демократії, розвитку та верховенства права Стенфорда. Він є практикуючим професором, директором програми з верховенства права в юридичній школі Стенфорда, афілійованого факультету Центру з питань демократії, розвитку та верховенства права Стенфорда, а також старшим радником з питань управління та права при Азіатському фонді. Ерік розпочав свою міжнародну кар’єру як науковий співробітник Фулбрайта. Він викладав та практикував у галузі права та розвитку протягом 30 років та виконував польові роботи в 35 країнах, що розвиваються. Він очолював або консультував дослідницькі групи з питань управління та верховенства права у Світовому банку, Азіатському банку розвитку та Африканському банку розвитку.

Ерік спільно редагував «Поза загальними знаннями: Емпіричні підходи до верховенства права» (Stanford University Press: 2003). У Стенфорді він викладає курси, пов’язані з розбудовою держави, розвитком та верховенством права. Стипендія та польові роботи Дженсена зосереджені на об’єднанні теорії та практики. Він виконує функції директора факультету, створюючи навчальні програми, що надають ступінь в Американському університеті Афганістану (AUAF), де він також є членом Опікунською ради, і в Американському університеті Іраку в Сулеймані (AUIS). Ерік є директором факультету проектів, ініційованих студентами Афганістану, Іраку, Руанди, Камбоджі, а також керівником проектів в Бутані та Східному Тиморів. Дженсен здобув ступінь доктора юриспруденції в юридичному коледжі Вільяма Мітчелла, ступінь магістра з права у Лондонській школі економіки та ступінь бакалавра у коледжі Августана.